ההתנתקות מארה"ב: ארדואן הכריז כי מערכת ההגנה S-400 תגיע לטורקיה

מוטי סבן No Comments on ההתנתקות מארה"ב: ארדואן הכריז כי מערכת ההגנה S-400 תגיע לטורקיה

נשיא טורקיה ארדואן הודיע כי בעסקה על מערכת ההגנה האווירית S400 הושלמה, והמערכת תגיע אל טורקיה. מדובר בחציית קו אדום מסוכן, מול ארה"ב שלא מן הנמנע שתכריז על טורקיה, כאוייבת המדינה עם כל ההשלכות שכרוכות במהלך

צילום: צילום מסך
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הופכת לאוייבת ארה"ב: נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן התייחס היום (שישי) על כוונתה הוותיקה של טורקיה במוגע לרכישת מערכת ה S400, מערכת ההגנה הרוסית המתקדמת ביותר. ארדואן אמר: חתמנו על עסקה עם רוסיה בעניין. הדבר הושלם וסגור. אנחנו נקבל לידינו את המערכת בקרוב.

מדובר ברעידת אדמה ביחסי טורקיה ארה"ב, על אף המשבר האחרון, מדובר כאן בחציית קו אדום. מחלקת המדינה  האמריקנית הזהירה את טורקיה בעבר, כי אם תעיז לרכוש את המערכת הרוסית, טורקיה תוכרז כאוייבת של המדינה.

החשש הגדול של ארה"ב, הוא בגלל שבצבא טורקיה, ישנם מערכות אמריקאיות מסווגות ומערכת הנ"מ הרוסית תוכל לאסוף עליהם מודיעין, בנוגע ללוחמה אווירית אלקטרונית ועוד, בנוסף בשטחה של טורקיה מצוי בסיס אמריקאי אווירי גדול בעיר אינצ'רליק, המערכת תוכל לאסוף מודיעין על מטוסי הקרב של ארה"ב ואירופה.

בעקבות כוונותיה של טורקיה לרכוש את המערכת המתקדמת הרוסית, טראמפ ביטל את עסקת החמקן ה F35 לידי טורקיה, ובימים אלו מדווחים כלי התקשורת בעולם, כי ארה"ב תעביר את בסיס חיל האוויר מטורקיה לירדן.

מדובר בצעד שיביא לקרע מוחלט בין ארה"ב לטורקיה ללא אפשרות חזרה כמעט, העסקה תעביר את טורקיה לצידה של רוסיה באופן מוחלט, ייתכן וארה"ב אף תחזיר את השגריר חזרה לארה" ב.



0 תגובות